Ławka treningowa – uniwersalny sprzęt do treningu całego ciała

Regularne treningi domowe to opcja, z której chętnie korzysta coraz więcej osób. Odpowiednio skomponowane pozwalają osiągać efekty współmierne do tych zdobytych na siłowni, oszczędzając przy tym czas oraz pieniądze. Aby w warunkach domowych zaangażować wszystkie mięśnie do pracy oraz osiągać treningowy progres, warto zaopatrzyć się w sprzęt do ćwiczeń. Jednym z narzędzi, dzięki którym możliwe jest wykonanie kompleksowego treningu w domu, jest ławka treningowa.

Ławka treningowa – na jaką się zdecydować?

Ławka treningowa to sprzęt, który wzbogacony o drobne akcesoria pozwala na wykonanie w domu treningu całego ciała. Stabilność i konstrukcja ławek umożliwiają przyjęcie prawidłowej pozycji ciała, sprawiając, że wykonywanie ćwiczeń jest bezpieczne i przyjemne. Ławki treningowe podobnie jak każde inne sprzęty różnią się między sobą pewnymi elementami. Warto więc przed kupnem zastanowić się, czego oczekujemy od treningu. Obecnie w sklepach dostać można zarówno ławki uniwersalne, jak i specjalistyczne, takie z akcesoriami lub bez. 

Najbardziej popularne grupy ławek treningowych to:

– Ławki proste – bardzo stabilne i trwałe ze względu na małą ilość ruchomych elementów.

– Ławki skośne – sprzęt pozwalający przeprowadzić dobry trening mięśni klatki piersiowej oraz brzucha. Kilka poziomów regulacji oparcia, wpływa na trudność wykonywanych powtórzeń. Możliwość zaczepienia nóg daje poczucie bezpieczeństwa.

– Ławki regulowane – połączenie ławek prostej i skośnej. Niektóre modele pozwalają na ustawienie oparcia pod ujemnym kątem. Ławka regulowana jest niezwykle wielofunkcyjna.

– Ławka pod sztangę – charakteryzuje się dodatkowym stojakiem, na który można odłożyć gryf.

Kompleksowy trening w domu

Obecnie wiele ławek treningowych wzbogaconych jest o akcesoria takie jak modlitewnik czy przyrząd pozwalający ćwiczyć mięśnie nóg. Dodatkowo wiele z nich posiada specjalne linki i uchwyty, które wykorzystane w treningu umożliwiają uzyskanie dodatkowego oporu. Już tak wyposażona ławka pozwala na zaangażowanie do pracy mięśni całego ciała. Dodatkowe obciążenie w postaci gryfu czy hantli sprawi, że domowy trening będzie kompletny pod każdym względem. Aby urozmaicić trening, można wykorzystać ławkę jako podpórkę dla pleców i stopy podczas wykonywania hip-trustów oraz bułgarskich przysiadów, a więc ćwiczeń pięknie wpływających na nogi oraz pośladki.

Wykorzystanie ławek treningowych na różne sposoby sprawi, że trening domowy będzie efektywny, a zadowalające rezultaty pojawią się bardzo szybko.